Dobré odpoledne, dnes je sobota 20.4.2024, svátek slaví Marcela, zítra Alexandra.

Ztráta zavazadla dopravcem a nárok (právo) na náhradu škody

ztracene_zavazadlo_a_narok_na_nahradu_skody_od_letecke_spolecnosti.jpgPovětšinou se to stává vzácně. Zavazadla se běžně na letiště nebo při překladu neztrácejí. Nicméně zákon myslí na to, jak reklamovat ztrátu zavazadla v letadle. Stránka stručně pojednává jak vzniklou situaci řešit.

ztráta zavazadla leteckou společností, odškodnění

___

Za škody způsobené zničením, poškozením, ztrátou či zpožděním vašich zavazadel při letu dopravce z EU kdekoli na světe můžete žádat náhradu do výše 1 000 SDR**. Pokud dopravce váš nárok zamítne, můžete věc předložit soudu.

V případe škody na odbavených zavazadlech musíte uplatnit svůj nárok písemně do 7 dnu od jejich návratu a u zpožděných zavazadel do 21 dnu od jejich návratu.

Nárok můžete uplatnit u leteckého dopravce, s nímž jste uzavřeli smlouvu, nebo v případe, že jde o různé společnosti, i u dopravce, který let ve skutečnosti provozuje.

 

Pomoc a další informace 

Pokud se vás týká případ ztráty zavazadel a dopravní společnost se brání uskutečenění náhrady škody, podejte stížnost (resp. tresní oznámení) příslušnému vnitrostátnímu orgánu. Jeho název a adresu se dozvíte na bezplatném telefonním čísle Europe Direct.

O dalším průběhu celé záležitosti a o reakci na vaši stížnost můžete informovat i Generální ředitelství pro energii a dopravu Evropské komise na adrese: European Commission‘s Energy and Transport DG, B-1049 Brusels.

Europe Direct vám poskytne rovnež informace o organizacích, které nabízejí poradenství a pomoc v případech ostatních stížností.(32-2) 299 10 15 či elektronickou poštou na adrese:  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další informace na internetové adrese http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/index_en.htm.