Dobré odpoledne, dnes je pátek 29.11.2024, svátek slaví Zina, zítra Ondřej.

Právo na slevu při reklamaci plastových oken, dveří

31.1.2010 jsme s jednou firmou sepsali smlouvu o výměně oken a dveří. 12.2.2010 jsme uhradili 50% zálohu z celkové ceny. 1.3.2010 firma započala s výměnou. Montážní práce byly ukončeny 5.3.2010. Hned v průběhu montáže jsme zjistili závady u terasových dveří (těsnící lišty u skel dveří byly ze tří různých barev, zdeformované těsnění a černé skvrny uvnitř skla), na které jsme ihned upozornili vedoucího montážní skupiny, který volal na firmu vyrábějící okna.

___
___

Dne 1.4.2010 jsme výše uvedené firmě zaslali písemnou reklamaci. 22.4.2010 nám z jiná firma zabývající se výrobou oken provedla výměnu lišt u dveří a zároveň provedla kontrolu těsnění oken, kde byly zjištěny závady deformované těsnící gumy u 4 oken, na které s námi sepsala reklamační list. Do dnešního dne závady dveří i oken nebyly provedeny první firmou. 17.5.2010 nám první firma zaslala fakturu k doplacení zbývající částky, aniž by odstranili  závady uvedené v reklamačním listu. Při osobním jednání s technikem uvedené firmy dne 9.6.2010 nás ujistil, že dá vše do pořádku a fakturu ať zaplatíme, až bude vše opraveno. 16.7.2010 jsme zaslali doporučený dopis do vlastních rukou majiteli první firmy, který reagoval na dopis, že naši reklamaci bude osobně řešit. Do dnešního dne čekáme na odstranění závad a máme obavy, aby nám firma neúčtovala sankce z prodlení uhrazení faktury. Ptáme se, jak máme postupovat v nečinnosti této firmy vůči nám a také zda máme zbytek faktury zaplatit. Můžeme požadovat slevu na vadné zboží, materiál a nedodržení reklamovaných oprav? Děkujeme, manželé Novákovi



ODPOVĚĎ:

Firma nedodržela smlouvu, neboť plnila vadně. Vy tedy můžete být v prodlení se zaplacením, neboť druhá strana je v prodlení s řádným splněním. Můžete požadovat slevu z ceny, opravu, a pokud se i po takové době můžete od smlouvy i odstoupit.

Pokud firma nebude dál spolupracovat a vy písemně odstoupíte, pak si budete muset navzájem vrátit vše, co jste si plnili.
Druhou variantou je, že můžete požadovat splnění – tedy opravu či slevu z ceny soudně – žalobou. V tuto chvíli se rozhodně nemusíte bát sankcí za nezaplacení, druhá strana totiž zatím svou povinnost také nesplnila.


Odpověď poskytla Bezplatná právní poradna online.