Upíří efekt. Velice často se hovoří o využívání humoru v reklamě, nebo využívání erotických sexuálních motivů. Je to samozřejmě zajímavé, vzbudí to pozornost, ale na druhé straně pozor – zde může nastoupit to, čemu říkáme upíří efekt. To je, že lidé si pamatují reklamu, líbí se jim, ale nespojí si ji s tím produktem, nebo s tou konkrétní inzerovanou značkou nebo produktem. Takže vlastně ten humor, nebo ta erotika nám vysaje to vlastní sdělení. Pak lidé vlastně neví, co vlastně reklama inzerovala .
____
___
Všichni si jistě vzpomeneme na ten senzační reklamní spot o tom psíkovi Bobikovi, nádherně udělané, ohromné prostředí, všechno, ale tam byl ten upíří efekt, že to pohltilo toho oznamovatele, že lidi si nezapamatovali pro koho to bylo (centrum.cz), zapamatovali si, že to byl Bobika a strašně se tomu smáli.
Jakýkoli humor je svým způsobem, pokud je dobře dělaný, nějakým kořením života a zpestřením, a proto když my děláme reklamy, tak pozorujeme lidi, jak to na ně zapůsobí. To se jde do nějaké místnosti a tam je nějaké zrcadlo a vy jste za tím zrcadlem a díváte se, jak ti lidé reagují. A když se zasmějí, když z toho mají nějakou legraci, tak říkáme: " To se nám to povedlo!" Protože když se lidé něčemu zasmějí, tak je větší pravděpodobnost, že se jim to vryje do paměti.
Zdroj: doc. Jitka Vysekalová, Česká marketingová společnost