Dobré odpoledne, dnes je čtvrtek 7.11.2024, svátek slaví Saskie, zítra Bohumír.

Jak vyrobit reklamní banner nebo internetovou reklamu - rady, tipy

jak_vyrobit_kvalitni_efektivni_reklamni_banner_reklamu_technicke_rady.jpgTechnická výroba reklamních bannerů není snadnou záležitostí. Programátor (technik, grafik) musí splnit řadu požadavků, aby byl jeho grafické dílo přijato. Informace jsou poskytnuty ze serveru seznam.cz.

___

Výroba reklamního banneru, reklama na internetu

  1. Drž se nativních formátů! Nativním obrázkovým formátem se rozumí GIF (Grafic interchange format) a nebo JPEG (Joint Photographic Experts Group).
    ___
  2. Méně je více! Na konci práce s výrobou reklamy pro internetové stránky maximálně zmenši objem výsledných souborů před předáním, ovlivní to úspěšnost! Nezapomeň na velikostní omezení daných formátů a i tak se snaž snížit objem pod tyto hranice. To platí i pro scripty!
    ___
  3. Reklama není web! Richmedia (bannery tvořené v HTML a příkazy ve scriptovacím jazyce) musí být univerzálně nasaditelné na jakékoliv stránky, kód musí být kompaktní (v jednom celku) a nesmí se odkazovat na externí scripty nebo požadovat speciální úpravy v nosných stránkách.
    ___
  4. Reklama je pro všechny návštěvníky stránek! Nezapomeň, že existují různé prohlížeče v různých verzích na různých operačních systémech. Není-li možné funkci reklamy zajistit pro všechny ve stejné kvalitě, zajisti detekcí v kódu alternativní obsah!
    ___
  5. Flashe nejsou samozřejmé! Flash není nativní formát, vytvářej je v nejnižších verzích, je to nejúčelnější! Odkazy ve flashi vytvářej proměnnou „_root.clickthru“ a cíl (target) proměnnou „clickTarget“. U cíle nezapomeň dát funkci při neexistujícím obsahu clickTarget na vyplnění hodnotou „_top“! Posíláš-li někomu na úpravu zdrojové soubory před kompilací do .swf, posílej je i s použitými fonty. Flash není v počítači návštěvníka sama, koukej na zatížení procesoru a zjednodušuj animace. Jakékoliv vyjímky proti tomuto bodu nezapomeň uvést společně s předáním podkladu (nejlépe v přiloženém .txt souboru nebo v názvu souboru .swf (např. název promenné odkazu).
    ___
  6. Dodávej úplné a podrobné podklady! Dodávej kompletní odzkoušenou kreativu. Kód richmedia musí byt odzkoušen a v kompaktním celku javascriptu (nutné části nesmí být v jiných částech HTML, jiných oddílech scriptu nebo dalších načítaných souborech). Nešetři komentáři; u složitějších typů s animací nad nosnou stránkou vystav ukázku s podkladovou stránkou co nejpodobnější té cílové. U složitějších Flash animací s externí komunikací dodej i zdrojový .fla soubor s přiloženými použitými fonty.
    ___
  7. Dodávej podklady včas! Příprava média a kampaně chvíli trvá, zvlášť když je to složitější typ animace. Je potřeba více času i lidí na přípravu a odsouhlasení, proto podklady dodávej 5 pracovních dní před časem kampaně. Sám se zajímej, jestli není nějaký problém nebo omezení původní zamýšlené funkčnosti při ostrém nasazení.
    ___
  8. Reklama není v okně prohlížeče ani v počítači sama! Kontroluj výslednou reklamu tak, aby nezatěžovala příliš výkon počítače a neobtěžovala i když zrovna není vidět v aktivním okně. Kontroluj a optimalizuj javascriptové funkce i flashové animace tak, aby nezatěžovali neúměrně procesor počítače.
    ___
  9. Ne každá práce musí být korunována úspěchem! Nediv se, když se podklady vrátí na přepracování, pozorně čti připomínky, zkoušej v podmínkách co nejvíce podobných reálnému nasazení (reklama samostatně umístěná na jiném serveru než vlastní stránky), nepožaduj speciální podmínky na úpravy na nosném serveru/zdrojových www stránkách; hledej jednoduché, univerzální a funkční řešení.
    ___
  10. Komunikuj, zkoušej, studuj! Co jde napoprvé těžko a složitě, je příště už rutinní záležitost. Neboj se zeptat, když si nevíš rady.