ztráta zavazadla leteckou společností, odškodnění
Za škody způsobené zničením, poškozením, ztrátou či zpožděním vašich zavazadel při letu dopravce z EU kdekoli na světe můžete žádat náhradu do výše 1 000 SDR**. Pokud dopravce váš nárok zamítne, můžete věc předložit soudu.
V případe škody na odbavených zavazadlech musíte uplatnit svůj nárok písemně do 7 dnu od jejich návratu a u zpožděných zavazadel do 21 dnu od jejich návratu.
Nárok můžete uplatnit u leteckého dopravce, s nímž jste uzavřeli smlouvu, nebo v případe, že jde o různé společnosti, i u dopravce, který let ve skutečnosti provozuje.
Pomoc a další informace
Pokud se vás týká případ ztráty zavazadel a dopravní společnost se brání uskutečenění náhrady škody, podejte stížnost (resp. tresní oznámení) příslušnému vnitrostátnímu orgánu. Jeho název a adresu se dozvíte na bezplatném telefonním čísle Europe Direct.
O dalším průběhu celé záležitosti a o reakci na vaši stížnost můžete informovat i Generální ředitelství pro energii a dopravu Evropské komise na adrese: European Commission‘s Energy and Transport DG, B-1049 Brusels.
Europe Direct vám poskytne rovnež informace o organizacích, které nabízejí poradenství a pomoc v případech ostatních stížností.(32-2) 299 10 15 či elektronickou poštou na adrese:
Další informace na internetové adrese http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/index_en.htm.