___
___
Tělo ani mozek už totiž nepodávají takový výkon, navíc kvůli vašim nočním návratům bude trpět i vaše rodina. Přinášíme pár rad, jak zvládnout práci i rodinný život v naprosté pohodě.
1 Zpříjemněte si pracovní prostředí
Nejproduktivnější zaměstnanci jsou ti, kteří jsou spokojení. Pokud vám to pracovní prostředí alespoň trochu umožňuje, vytvořte si svůj koutek co nejvíce podle svých představ. K pocitu pohodlí a bezpečí stačí fotografie rodiny, milý obrázek či květina v květináči. Pokud to vaše firma nedovoluje, udělejte si radost alespoň kancelářskými pomůckami ve veselých barvách.
2 Nevyhýbejte se problémům
Prvním krokem k odstranění problému je jeho pojmenování. Když se k potížím postavíte čelem, s velkou pravděpodobností je i vyřešíte nebo se v jejich řešení alespoň někam posunete. Není nic horšího než s obavami čekat, kdy vás problémy doženou.
3 Neodkládejte úkoly
Naši předkové moudře tvrdili, že nemáme odkládat na zítřek to, co můžeme udělat ještě dnes. Člověk přírozeně odkládá zejména ty úkoly, kterých se bojí nebo mu jsou nepříjemné či mu připadají složité. Je ale potřeba si uvědomit, že pokud se na ně vrhneme hned, zítra už nás strašit nebudou. A to je motivující, nemyslíte?
4 Nebojte se říct si o radu
Žádný učený z nebe nespadl a všichni se celý život musíme učit. I když jsme třeba schopní manažeři, nejsme například dobří "naslouchači" ve vztazích. Jednoduše každý má svou Achillovu patu, na které může či dokonce musí zapracovat.
Pokud se tedy dostanete do situace, že si s něčím nevíte rady, nebojte se a nechte si poradit. Určitě se v okolí najde profesně starší kolega, který vám rád předá zkušenosti. Pokud se nikdo takový ve vašem okolí nevyskytuje, zkuste kouče který vás nasměruje. Kouč je člověk, který vám pomůže vyřešit v podstatě jakýkoliv problém a nenásilnou cestou vás nasměruje k tomu nejlepšímu řešení.
5 Věřte si
Sebevědomí a sebedůvěra jsou základem úspěchu. Jen sebevědomí lidé totiž působí I na okolí schopně a získávají respekt.
Pokud vaše sebevědomí pokulhává, uvědomte si své přednosti a silné stránky a od nich se odražte. Jistě zjistíte, že i vy jste výjimeční a umíte něco, co by vám mohl někdo jiný závídět.
6 Utužujte kolem sebe kolektiv
Mít za kolegy lidi, kterých si můžete vážit, je velké štěstí. Díky našim předsudkům ale často u některých vůbec nezjistíme, že jsou mimo kanceláře opravdu příjemní společníci. Zkuste tedy někdy pozvat své kolegy do baru či na kávu a uvidíte, že ledy roztají. Pokud patříte mezi šťastlivce a s kolegy vás práce baví, večerní posezení jednou za čas bude o to příjemnější. Navíc se váš kolektiv nenásilně utuží.
7 Relaxujte
Nezapomínejte na relax a udělejte si několikrát týdně čas sami na sebe. Zajděte si zasportovat, s kamarády na skleničku nebo do kina. Obecně hlavně platí, že psychice pomůže změna prostředí. Tedy nebuďte jen v práci, v autě a doma. Odreagujte se a naberte síly do dalších pracovních dní. Jak už jsme řekli, nejvýkonnější zaměstnanci jsou ti spokojení. Relax vám ke spokojenosti jistě pomůže.
8 Užijte si své volné dny s rodinou
V práci trávíme více než třetinu života. I z toho důvodu bychom se měli snažit trávít zbylý čas se svou rodinou. Nikdo nemá rád workoholiky, kteří sice domů donesou krásnou výplatu, ale osobně je doma téměř nepotkáte. Rovnováha mezí prací a rodinou je pro spokojený život opravdu důležitá. Tyto dva světy by lidé měli oddělovat.
9 Pokud vás práce opravdu nebaví, změňte ji
Jestliže se cítíte ve své práci uvěznění a ničím vás nenaplňuje, měli byste přemýšlet o změně. Dlouhotrvající nespokojenost může snadno přerůst ve frustraci a depresi. Pokud to jen trochu jde, porozhlédněte se po volných místech a zaměstnání změňte. Změna je přece život.