QR kódy umožňují rychlé a snadné předání informace mezi inzerentem a zákazníkem. Už není třeba vyťukávat na malé klávesnici mobilu dlouhý odkaz k webové stránce s vytouženým obsahem. Nemusíte psát SMS a odeslat ji pro stažení nejnovějšího hitu. Stačí zamířit váš telefon s kamerou na vyobrazený QR kód a vše se již zařídí samo.
___
Co je to QR kód - princip, informace
Původní technologie 2D čárových kódů využívaná pro logistiku dílů při výrobě automobilů byla vyvinuta v Japonsku společností Denso Corporation v roce 1994. Tato technologie pod názvem QR code (Quick Rsponse Code) nabývá nyní nebývalý rozvoj spolu s rozšířením mobilních telefonů vybavených kamerou. Zejména Japonsko a Jižní Korea jsou země zaslíbené pro využívání QR kódů v mobilním marketingu, ale nejen v něm. Odhaduje se, že v těchto zemích je nyní instalován software na čtení QR kódů do asi 60 milionů mobilů. Podívejte se na pěknou ukázku na YouTube pod heslem Japanese commercial, DoCoMo - ukázat video v novém okně.
Kde všude se uplatňuje
Jinou možností je text SMS zprávy, kterou můžete rovnou odeslat na předvyplněné číslo. Odpadá tak nutnost psát registrační SMS pro objednání inzerované služby, stažení ringtónu nebo videoklipu.
Telefon a adresa v QR kódu
QR kódy se za tímto účelem umisťují na vizitky, již je není třeba opisovat.
Tapeta, java hra, jízdní řády MHD a mnoho dalších
Chce to prvního odvážlivce a pak půjde vše samo
Dejte si ho na tričko :-)
Myslím si, že to je dobrá inspirace pro šikovné zadavatele reklamy, kteří se rádi na takovýchto eventech rádi prezentují.