Jistě, obsluha restaurace je slušná a chová se příjemně, protože je to více-méně její povinnost. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, co si o vás asi myslí? Jsou některé zásadní věci, které obsluha opravdu nemá ráda. V tomto článku je jejich soupis. Zkuste se podívat, jestli nějaké tr apásky taky občas neděláte.
Pro obsluhu jste špatný host když...
1.Nedáváte spropitné
Dávat spropitné není povinnost, ale uvědomte si prosím, že pak nemůžete patřit k oblíbeným hostům, ať si o tom myslíte cokoliv. Dobré spropitné, když jste spokojeni je obvykle 10% z ceny účtu. Stokoruna není spropitné za svatební hostinu, která stála 20 tisíc, ale je v pořádku, činil-li účet 1000,-Kč. Naprosté zoufalství je zaokrouhlit 182,- na 185,-. To radši nedávejte nic.
2. Chcete platit zvlášť, ale řeknete to až když je účet na stole
Jasně, jste tak zvyklí z hospody kam chodíte na oběd, ale v restauraci, kde váš číšník má na starost více "svých" stolů, to prostě naštve. Stačí to říct při objednávce a je klid. Číšník si vás "rozmarkuje" předem a získáte si jeho sympatie.
3. Reklamujete jídlo, ale na talíři jste nechali sotva osminu
To, že jídlo není podle vašich představ, poznáte maximálně do třetího sousta. Jestli ne, tak těžko můžete posoudit jestli vůbec špatné je.
4. Uděláte si rezervaci, ale neobtěžujete se zavolat, že budete mít zpoždění nebo jí zrušit
Jestli je toto váš případ, doufám, že už vám někde rezervaci zrušili po 30 minutách čekání až se uráčíte. Proč přijdete pozdě nebo vůbec, je vaše věc a nikoho to nezajímá, ale stačí dát aspoň vědět.
5. Berete sebou děti a nejste schopni je zabavit
Takže pak lítají po restauraci a otravují všechny strejdy a tety. Ano, vaše dítě je nejkrásnější na světě, ale určitě ne pro číšníka, který má plato na rameni a zakopne o vašeho spratka.
6. Nevíte kdy je čas odejít
Tři hodiny po zaplacení a dvě hodiny po zavíračce a vy stále dřepíte, ukazujete si fotoalba a srkáte ledový preso s teplou matonkou. Obvzlášť smrtící a běžné v kombinaci s bodem 1.
7.Usazujete se sami
Opět špatný zvyk z "poledních" hospod. To, že je někde napsáno "Počkejte prosím, budete uvedeni" má logický základ. Nehledě na to, že si vždy jdete neomylně sednout k nesklizenému, neprostřenému stolu.
8. Říkáte: "Znám majitele"
To obsluha a dalších tři tisíce lidí taky. Nezájem.
9. Říkáte: "Víte kdo já jsem?"
Strašný. To říkají chudáci, co si nejsou jisti sami sebou. Gott by se takhle nezeptal. Rozhodně nejrychlejší cesta do gastro-pekla.
10. Předvádíte se a testujete personál
Ptát se na cokoliv co vás zajímá je naprosto v pořádku, ale nic se nesmí přehánět. Obsluha má většinou i něco jiného na práci než s vámi trávit 20 minut u prezentace vína a poslouchat vaše načtené znalosti.
11. Rádi peskujete nový personál ve "své" restauraci za to, že nemáte jídlo nebo nápoje, tak jak jste zvyklí
Z toho mi vyplývá jediné. Jste možná štamgast (regulár), ale určitě ne oblíbený host, když posílají nováčky aby vás obsluhovali.
12. Automaticky tykáte personálu
Strašný zlozvyk a nevěřili byste jak častý. Co čekáte od personálu, který kdyby vám oplatil stejně, tak se zjevíte. Sympatie? Asi těžko.
13. Louskáte na personál
Další hrozná a pořád živá "Žánovina". Máte chuť se povozit na obsluze? Tak louskejte. Celkem spolehlivě to točí do běla.
14. Ztrácíte a zapomínáte své věci
Když se najdou tak samou radostí ani nepoděkujete. A když jste si to nechali třeba v taxíku, tak tvrdíte, že to určitě ukradla obsluha.
15. Neznáte nebo nepoužíváte "prosím" a "děkuji"
Bez komentáře. Minimálně 40% hostů.
16. Prudíte a obsluha pro vás není partner
17. Prudíte a obsluha je pro vás víc než partner
18. Nejste schopni si objednat najednou
Honíte číšníka tu pro vodu, tu pro kafe a ještě jedno a přineste ještě jeden cukr. Ještě pro Lídu dvojku Frankovky. "Je to vše madam?" "Ano"...... "Tak pro mě taky jednu". Muset k vám běžet tisíckrát prostě naštve. Domluvte se kdo si co dáte a aspoň se pokuste udělat kompletní objednávku.