Vyhledávače nevidí internetové stránky stejným způsobem jako člověk. Chcete-li být ve výsledcích hledání výše než vaše konkurence, a tak si zvýšit návštěvnost, musíte to vzít v potaz. Souhrnu technik, kterými lze zatraktivnit internetovou stránku pro vyhledávače, se říká SEO (optimalizace pro vyhledávače).
Co znamená zkratka SEO aneb definice SEO.
SEO - Search Engine Optimization (SEO optimalizace pro vyhledávače) je metodologie vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby byly ve výsledcích v internetových vyhledávačích zobrazeny na nejlepších místech (tj. tam, kde je hledající hledají). Cílem SEO je nalákat na vlastní stránky co nejvíce návštěvníků nebo zákazníků.
Proč optimalizovat?
Obrovskou výhodou optimalizace pro vyhledávače je zdaleka nejpříznivější poměr výkon/cena, nevýhodou naopak poměrně dlouhá doba, než se výsledky projeví. Optimalizace také vyžaduje nejvíce úsilí a představuje nejradikálnější změny ve fungování vašeho serveru.
Koho najmout?
Přestože optimalizace pro vyhledávače spočívá z velké části na změnách v HTML kódu vašich vlastních stránek, doporučujeme najmout si externího konzultanta nebo mediální agenturu. SEO optimalizace je přece jen velmi rozsáhlý a dynamický obor. V duchu poslání této stránky však musíme upozornit, že ne všichni SEO konzultanti a ne všechny SEO agentury nabízejí za své ceny opravdu kvalitní služby. Někteří z nich ví o SEO mnohem méně, než je k přečtení na tomto webu.
V zájmu obrany proti pseudo-odborníkům a předraženým agenturám je vždy výhodné vědět o optimalizaci pro vyhledávače alespoň základní informace. A pokud máte opravdu hubený rozpočet, lze i z toho mála, které zde předkládáme, výrazně zvýšit návštěvnost jakýchkoliv stránek zcela zdarma. Pouze nečekejte takové výsledky, jaké vám mohou nabídnout někteří profesionálové.
SEO - učebnice ke stažení online zde
Obsah knihy:
- Obsah Optimalizace pro vyhledávače
- Bazoscz+sk, Jasminkacz
- Klíčová slova na začátku tagu (stránky)
- Klíčová slova v URL
- Vlastní obsah
- OFF PAGE FAKTORY
- PageRank
- Algoritmus PageRanku
- Model náhodného surfaře
- Charakteristika PageRanku
- Toolbar PageRank
- Skutečný PageRank
- Tématicky a předmětově orientovaný PageRank
- Model inteligentního surfaře
- Topic-Sensitive PageRank
- SEO a tématický PageRank
- BadRank a PageRank
- Rozdělení interního PageRanku
- Rankingy ostatních vyhledávačů
- Mapa webu
- Jak získávat zpětné odkazy
- ANCHOR TEXT (LINK TEXT)
- Okolí odkazu
- Obrázkové versus textové odkazy
- Google bomba
- OSTATNÍ OFF-PAGE FAKTORY
- Klikavost na vyhledávané slovo
- robotstxt
- ErrorDocument
- JAK ANALYZOVAT VÝSLEDKY OPTIMALIZACE
- ZAKÁZANÉ METODY V SEO
- CO LZE POVAŽOVAT ZA SPAM
- Skrytý text nebo odkazy
- Malý text
- Klamná a často opakovaná slova
- Cloaking
- Odkazové farmy
- Klamné přesměrování
- Doorway pages
- Duplicitní web nebo stránky
- Tapetování katalogů duplicitními doménami
- Jiné klamné taktiky vedoucí k zmanipulování vyhledávačů
- Obsah Optimalizace pro vyhledávače
- Bazoscz+sk, Jasminkacz
- Cybersquatting
- SPAM REPORT
- NA CO SI DÁVAT POZOR
- Zaregistrování stránek do tisíců vyhledávačů
- Trvalé pozice ve vyhledávačích
- Garantované umístění
- Analýzy pozice ve vyhledávačích
- Lepší pozice bez zásahu do obsahu
- Reference
- Výměna zakázaného odkazu
- PRAKTICKÁ UKÁZKA POSTUPU SEO
- OPTIMALIZACE SERVERU BAZOSCZ
- OPTIMALIZACE SERVERU JASMINKACZ
- ZÁVĚR
- SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY
- SLOVNÍČEK
- PŘÍLOHY
Zdroj: reklama.visible.cz