Nakupování přes internet má řadu výhod, a tak není divu, že je stále oblíbenější. Víte ale, co dělat, když se vám výrobek, který dorazil, nelíbí nebo neodpovídá tomu, který jste vybrali? A nemáte jasno v tom, jestli je nutný při vrácení zboží koupeného přes internet originální obal?
___
___
Zákonné lhůty
Mnoho internetových prodejců uvádí jako svoji přednost, že u nich můžete koupené zboží do čtrnácti dnů bez udání důvodu vrátit. Skutečnost je ovšem taková, že to není jejich výsada, ale povinnost ze zákona (§ 53 odst. 7, zákona č. 40/1964 Sb.). Dokonce pokud vás prodejce o čtrnáctidenní výpovědní lhůtě dostatečně neinformuje, prodlužuje se doba na vrácení výrobku až na 3 měsíce. Pokud tedy nejste s doručeným zbožím spokojeni, odstupnte písemně od kupní smlouvy a informujte o tom prodejce písemně tak, aby mu bylo doručeno do čtrnáctého dne od prodeje. Vzor najdete například na adrese www.bezplatna-pravni-poradna.cz .
Při vrácení zboží máte také nárok na jedno poštovné (§ 53 odst. 7 Obč. zákoníku a dále směrnice 97/7/ES z roku 2010).
Originální obal
Pokud jste někdy vraceli zboží, jistě jste se setkali s otázkou, zda máte i originální obal. Ve skutečnosti jej ale bezpodmínečně mít nemusíte, neboť obal není to, co kupujete. Pak má ovšem dodavatel právo nechat si uhradit náklady, které mu vzniknou s vrácením zboží, například opětovné zalisování do plastového obalu, který se používá na malou elektroniku.