Texty
Mnozí zaměstnaní rodiče se bez paní na hlídání neobejdou. Jak najít tu pravou? ožná také řešíte, co dělat, když nemůže máma ani táta zůstat na rodičovské dovolené, ať z důvodu finančního, nebo nechtějí přerušit kariéru. Jenže jesle, školky školky jsou plné, jedna babička pracuje, druhá bydlí daleko... Pak se nabízí řešení - chůva. Využijí ji i rodiče mladších školáků, kteří časově nezvládají doprovázet svoje drobečky na kroužky.
___
___
Začal nový školní rok a tisíce dětí se poprvé vypraví do škol a školek. A právě tady se může zjistit, že dítě špatně vidí. Jak se vlastně dají zjistit oční vady u dětí a jak se dají nejlépe řešit? Pokud získáte podezření, že dítě špatně vidí a něco není v pořádku, vše konzultujte s pediatrem.
___
___
Děti jsou ve srovnání s dospělými nemocné skoro pořád. Do věku asi čtyř let je zcela běžné, že mají pět virových infekcí ročně. Pediatři dokonce považují u malých dětí za neškodné až dvanáct jednoduchých dýchacích infekcí v průběhu jednoho roku. Zatímco u 90 procent dětí dochází k uzdravení z nachlazení i bez léčby, zbývajících deset procent se uzdravuje pomalu a obtížně.
___
___
Mit doma hyperaktivni ditě je velký problém. Ve školce se to dá ještě zvládnout. Největši potíže nastávaji, až když dítě nastoupí školni docházku. Počet dětí s poruchou pozornosti a chování ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) činí v první třídě od dvou do deseti procent. Mnohem častěji zhruba v poměru 3: 1 se projevuje u chlapců než u dívek a na poruchu, která byla diagnostikována už ve 30. letech minulého století, se v poslední době velmi mění názor.
___
___
Víte, že děti do dvou let by vůbec neměly sledovat televizi? Televize hraje důležitou roli i v životě dětí. Odborníci nicméně doporučují, aby doba, kterou děti stráví před TV obrazovkou, byla co nejkratší. Něco zakazovat ale vždy nemusí být ten správný způsob. Užitečnější je přemýšlet o tom, jak televize zapadá nebo nezapadá do celkového vývoje dítěte. Může vůbec televize přispět k dalšímu rozvoji vašich dětí v pozitivním směru? A za jakých podmínek?
___
___